Coagulatie

Met coagulatie kun je snel en eenvoudig kleine verhevenheden op de huid verwijderen. Met deze manier zul je weer een gladde en schone huid hebben die er goed uitziet. Een coagulatie is de beste en goedkoopste manier om van onwenselijke plekken af te komen. Het proces is erg snel en de huid zal weer op natuurlijke wijze helen. Redenen kunnen verschillen waarom je bepaalde afwijkingen niet meer wilt hebben. Het kan simpelweg gewoon niet mooi staan of het kan later uitgroeien tot iets dat heel vervelend kan worden.

Wat kan er met coagulatie gedaan worden?

Coagulatie wordt vooral gebruikt bij de verwijdering van kleinere afwijkingen zoals een coagulatie moedervlek. Je kunt hierbij denken aan kleine verheven plekken zoals bultjes. Ook steelwratjes, fibromen en ouderdomswratjes kunnen op deze manier verwijderd worden. Steelwratjes zijn kleine zachte bultjes op de huid die met een soort steeltje vastzitten. Ze zijn niet bepaald kwaadaardig, maar ze zullen daarentegen niet mooi uitzien dan wanneer die plek helemaal glad is. Steelwratjes kunnen onder bepaalde omstandigheden opduiken. Zo kunnen er meer van bij komen tijdens ouderdom en tijdens de zwangerschap. Fibromen zijn een ietwat vervelendere afwijking op de huid. Dit zijn gezwelletjes die gerelateerd zijn aan overgewicht en bepaalde hormonen. Ze kunnen vrijwel overal op het lichaam voorkomen. Het wordt ook wel wild vlees genoemd. Helaas gaan fibromen niet vanzelf weg en moeten deze dus verwijderd worden. Ouderdomswratten zullen opduiken naarmate je ouder wordt. Deze wratten komen heel vaak voor en zijn bijna onontkoombaar bij het ouder worden. Wel is het zo dat de hoeveelheid per persoon zal verschillen.

De behandeling

Bij een coagulatie wordt de gewenste plek aangeraakt met een stompe naald waardoor de afwijking weggebrand zal worden. Afhangend van het soort afwijking die verwijderd moet worden, kan de tijdsduur verschillen. Daarnaast is de hoeveelheid afwijkingen die verwijderd moeten worden ook een factor die een rol speelt. Ook zou het zo kunnen zijn dat er verdoving nodig is om het proces van coagulatie minder pijnlijk te maken. Bepaalde afwijkingen als ouderdomswratten kunnen erg stevig in de huid zitten. Daardoor is een grondige verbranding nodig met een coagulatie apparaat om de wrat volledig te verwijderen. Om dit proces vrijwel pijnloos te maken kan er op een aantal manieren verdoving gebruikt worden. Na het wegbranden houd je een wondje over waar vervolgens een korstje overheen komt, waarna het helingsproces kan beginnen. Nadat het geheeld is, zal de plek volledig of bijna volledig genezen zijn.

Hier moet je op letten

Na de behandeling met coagulatie zal er altijd een wondje overblijven. Het is daarbij belangrijk dat dit wondje goed beschermd wordt zodat je geen infecties kan oplopen. Houd de wond daarom goed droog en schoon zodat er een korstje overheen kan groeien. Het korstje groeit in de eerste 48 uur na de behandeling. Dit is daarom een belangrijk moment om extra voorzichtig te zijn met de wond. Daarna is het belangrijk dat het korstje niet kapot wordt gemaakt. Het kan ook zo zijn dat er een donkere verkleuring ontstaat na behandeling met coagulatie. Dit gebeurt meestal doordat pigmenten onder de huid hun werk gaan doen wanneer de plek in aanraking komt met zonlicht. Om dit tegen te gaan, is het dus belangrijk om ook zoveel mogelijk zonlicht te vermijden na de behandeling.

Allure op haar best.
Verbeter jezelf en ga zelfverzekerd door het leven. Allure luistert aandachtig en adviseert.

Onlangs begonnen en het potentieel is nog lang niet bereikt. Allure begon haar clinic in 2021 met een visie, een nieuwe kwaliteitsstandaard neer zetten waar de rest wat van kan leren. Wanneer je een afspraak bij Allure maakt, ben je in goede handen. Is het voor een simpele ingreep als tanden bleken? Van harte welkom! Kom je voor een ingewikkelde ingreep, dan verwelkomen wij jou ook graag.

Is coagulatie pijnlijk?

Of de behandeling pijn doet hangt erg veel af van de soort afwijking die verwijderd moet worden. Je kunt ervan uit gaan dat grotere, hardnekkige afwijkingen pijnlijk zullen zijn. Kleinere afwijkingen verwijderen is meestal wel te verdragen. Het verwijderen van grotere afwijkingen hoeft daarentegen geen pijn te doen. Er wordt meestal verdoving gebruikt om ervoor te zorgen dat de behandeling geen pijn doet. Er kan op verschillende manieren verdoofd worden. Soms is een koude vloeistof op de bewerkingsplek spuiten al voldoende. Het verdovingseffect van de vloeistof is echter snel uitgewerkt, waardoor het voor langere behandelingen geen goede optie kan zijn. Voor een goede verdoving kan verdovingsvloeistof worden gebruikt. Deze vloeistof wordt onder de bewerkingsplek gespoten vóór de behandeling. Ten slotte kan er ook een verdovende crème gebruikt worden. Deze crème kan een uur na behandeling aangebracht worden aan de huid.

Vergoeding van coagulatie

Afhankelijk van de reden van de behandeling kan het door de zorgverzekering vergoed worden. Er zijn goedaardige en kwaadaardige afwijkingen die op deze manier verwijderd kunnen worden. De goedaardige afwijkingen zijn naast een lelijk uitziende plek niet schadelijk voor jou. De redenen om goedaardige afwijkingen weg te halen zijn meestal cosmetisch. Cosmetische redenen worden niet door de zorgverzekering vergoed. Je moet daardoor het volledige bedrag zelf betalen. In bepaalde gevallen kan de behandeling wel door de zorgverzekering vergoed worden. Dit is het geval bij kwaadaardige afwijkingen en goedaardige afwijkingen die in de weg kunnen zitten. Kwaadaardige afwijkingen zullen schadelijk zijn voor het lichaam en zijn dus noodzakelijk om verwijderd te worden. Dit valt onder de dekking van de verzekering. In bepaalde gevallen, wanneer goedaardige afwijkingen in de weg kunnen zitten, kan je ook gedekt worden door de verzekering. Denk bijvoorbeeld aan plekken die makkelijk open kunnen gaan waardoor infecties kunnen ontstaan. Mocht je niet zeker weten of jouw gewenste behandeling gedekt wordt door de verzekering, dus is het verstandig om eerst even contact te zoeken met jouw verzekeringsmaatschappij.

Maak een afspraak bij een expert

Om te weten wat je te wachten staat, is het verstandig om een afspraak te maken bij een expert. Je zult dan inzicht krijgen in hoe de behandeling te werk zal gaan en op welke manier dit gedaan zal worden. Je kunt zo eventueel advies krijgen over verdoving of nazorg bijvoorbeeld. Het team van Allure is erg klantvriendelijk en helpt jou graag verder met je behandeling en bijbehorende vragen. Met een intakegesprek kan er vastgesteld worden welke behandeling het beste bij jou past en wat er allemaal je allemaal kunt verwachten. Daarnaast zullen eventuele kosten duidelijk gemaakt worden, alsmede de duur van de behandeling. Het team van Allure beschikt over veel kennis om jou zo goed mogelijk te kunnen helpen met de coagulatie. Zo kun je met een gerust hart behandeld worden, zonder voor onverwachtse problemen te komen staan.

Mondhygiëne behandeling Gingivitis/Parodontitis

Gingivitis: Ontstoken tandvlees noemen ze gingivitis. Vaak rood en gezwollen en bloedt het meestal bij poetsen of eten. De ontsteking van het tandvlees wordt veroorzaakt door bacteriën. De bacteriën bevinden zich in de tandplak. Het tandvlees raakt daardoor geïrriteerd en er start een afweerreactie. Het tandvlees zal hierdoor opzwellen en zal de doorbloeding van de tandvlees toenemen. Een ontsteking is het resultaat.

Parodontitis: Wanneer een ontsteking aan het tandvlees zich uitbreidt naar het ondergelegen kaakbot spreken we dus van parodontitis. Het kaakbot rondom de tanden en kiezen gaat verloren en uiteindelijk kan er zoveel kaakbot verdwijnen dat de tanden en kiezen los gaan staan en ze ten slotte uit kunnen vallen. Een tijdige behandeling kan het verlies van tanden en kiezen voorkomen. Tijd voor een fris gebit? Maak direct een afspraak.